דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימודי משחקולוגיה - לא רק לגיימרים מקצועיים 

מאת    [ 23/05/2011 ]

מילים במאמר: 507   [ נצפה 3863 פעמים ]

בין אם אתם גיימרים בנשמתכם ובין אם אתם כמהים לפתח תוכנות לימודיות, אם עיצוב משחקי מחשב מעניין אתכם ותהיתם פעם איך זה יהיה להיות בצד שמפתח את משחקי המחשב, הרי שלימודי משחקולוגיה נועדו בדיוק בשבילכם. במהלך לימודי משחקולוגיה תוכלו לקבל על עצמכם את תפקיד מפתחי משחקי המחשב ולא רק המשחקים בו, כך שעם סיום הלימודים תוכלו להשתלב בתחום עיצוב משחקי מחשב באופן מקצועי.

מה כוללים לימודי משחקולוגיה ?

מטרתם של לימודי משחקולוגיה היא להקנות לסטודנטים את הידע הדרוש להם למטרת עיצוב משחקי מחשב ולפיתוח תחום זה באופן עצמאי. לימודי משחקולוגיה מתחלקים לשני חלקים מרכזיים – החלק התיאורטי, בו זוכים הסטודנטים לקבל ידע עיוני נרחב אודות פיתוח משחקי מחשב, וכמו כן עבודה מעשית רבה, המאפשרת לסטודנטים להתנסות בפיתוח משחקים על פי התיאוריות שלמדו. לימודי משחקולוגיה נעשים הן ביחידים והן בקבוצות, בעיקר בפרויקטים אותם פוגשים הסטודנטים לאורך לימודיהם – באמצעות העבודה הקבוצתית מקבלים הסטודנטים כלים לעבודה בצוות ושיתוף פעולה, כלים שהם ידרשו להם בהמשך הדרך, אם יבחרו לעבוד בתחום עיצוב משחקי מחשב באופן מקצועי.

לימודי משחקולוגיה כוללים את הנושאים הבאים:

    • לימודים עסקיים ופיננסיים – כיצד להקים חברה או סטודיו עבור עיצוב משחקי מחשב, כיצד לגייס כספים, כיצד לנהל את החברה ולפתח אותה לכיוונים מסחריים ?
    • הכוונה להשתלבות בחברות עיצוב משחקי מחשב קיימות כמו גם חברות פיתוח, חברות פרסום וחברות מדיה.
    • כיצד לפתח ולעצב משחקי מחשב, כיצד לבנות את הסיפור העומד מאחוריהם וכיצד לפתח את הגרפיקה?
    • הבנת ההשלכות החברתיות והתרבותיות העומדות מאחורי משחקי מחשב, מהי המשמעות של המדיום המשוחק, וכיצד אפשר למנף משחקי מחשב גם ליצירת תקשורת בעולם התרבותי המודרני.
    • התנסות ולימודים מעמיקים של כלי פיתוח ועיצוב של משחקי מחשב. לימודי משחקולוגיה כוללים שעות מעבדת מחשב רבות, במסגרתן לומדים הסטודנטים להכיר לעומק את התוכנות המשמשות לעיצוב משחקים ולכתיבת הקוד העומד מאחוריהם.
עיצוב משחקי מחשב כחלק מפיתוח תוכנות לימודיות

אחד התחומים המעניינים בפיתוח תוכנות הוא פיתוח תוכנות לימודיות ויישום משחקי מחשב במסגרת תוכנות אלה. פיתוח תוכנות לימודיות מבוצע באוריינטציה חינוכית, כך שבמהלכן נעשה שימוש במחשב ליצירת אינטראקציה עם הילד שלמולו. עיצוב משחקי מחשב ופיתוח תוכנות לימודיות כולל בתוכו תיאוריות רבות שאינן מגיעות רק מהתחום המקצועי הטכני, כי אם גם מתחום הפסיכולוגיה והתפתחות הילד, תיאוריות אותן יש למזג אל המשחק החדש שנוצר. לימודי משחקולוגיה בהקשר זה יאפשרו לסטודנטים להבין כיצד לפתח תוכנות לימודיות, כך שבסיום הלימודים יוכלו להשתלב באחת מהחברות המובילות בפיתוח תוכנות אלה, או לפתח תוכנה משל עצמם ולהפיצה באופן עצמאי.

מיהו קהל היעד של לימודי משחקולוגיה ?

לימודי משחקולוגיה מיועדים למי שקרוב לתחום, למי שאוהב לשחק במשחקי מחשב ולמי שרואה את עצמו משתלב בצורה מקצועית בתחום זה. במהלך לימודי משחקולוגיה נחשפים הסטודנטים לחברות רבות בתחום זה, בהם יוכלו לעבוד עם סיום לימודיהם. לפיכך, במהלך לימודי משחקולוגיה מושם דגש משמעותי ורב על עבודה מעשית.

ומה מקנה תעודת סיום לימודי משחקולוגיה ?

בסיום לימודי משחקולוגיה מקבלים הסטודנטים תעודת בוגר לימודים, באמצעותה יוכלו להשתלב בתעשיית עיצוב משחקי מחשב בארץ ובעולם. בסיום הלימודים יוכלו הסטודנטים לבחור, האם ברצונם להשתלב בחברה גדולה קיימת או לפתוח עסק עצמאי של עיצוב משחקי מחשב משל עצמם. לעיתים, יבחרו הסטודנטים להמשיך ללימודים מתקדמים בתחומי מחשוב טכניים או שיבחרו בלימודים נוספים מתחום הגרפיקה.

למידע נוסף: לימודי תעודה

בלוגרית וכותבת מאמרים בנושאי חינוך ולימודים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב